1 februari 2013

Människan bakom den omåttligt populära bloggen aleksisaleksis.blogspot.com

(Ja, jag vet att det står .se i adressfältet, men .com får mig att låta så mycket mer internationell)

Jag heter Emelie, jag är alldeles snart 24 år gammal. Det är en ganska bra ålder om jag får säga det själv. Jag är tillräckligt gammal att få köpa sprit och snus själv, men fortfarande så pass ung att jag inte behöver ha ångest över att jag inte börjat pensionsspara än.

Jag kommer från Norra Norrland, men bor numera 60 mil längre ner, i Åre. Här bor jag med min kille John som är bäst. Vi bor i en finfin lägenhet mitt i byn. Till min sambos förtjusning har vi en bastu i vårat badrum, och till min sambos stora förtvivlan har jag gjort bastun till ett förvaringsrum av mina hästgrejer. Men det känns fint att kunna säga att man har en bastu i alla fall.


Jag gillar hästar. Häst är bäst. Jag älskar hästar så mycket att ibland tror jag att jag håller på att bli en häst. Sen gillar jag att åka snowboard, och att spela tvspel, titta på serier, dricka öl, äta chips, laga mat, äta mat, julpynta, storhandla på Ica, läsa böcker, lösa korsord, baka bullar, sova. Jag vill säga att jag gillar att träna, men det gör jag inte


Vad mer berättar man? Receptet till framgången? Tyvärr finns det inget sådant. Min blogg har bara 2 läsare. Min gulliga mamma och John. Men det känns bra att veta att om min pappa hade haft adressen så hade han säkert också läst den, vilket hade resulterat i att läsarantalet hade ökat nämnvärt och statistiken hade stått på 3 och framgången hade varit ett faktum


Eftersom jag oftast äter chips, så ser jag oftast ut såhär





3 kommentarer:

Anonym sa...

din stora syster läser bloggen frekvent och farsan har numera adressen. puss

Anonym sa...

ÄLSKAR DIN BLOGG!! LÄSER DEN DAGLIGEN

Klara sa...

Glöm inte din KLARA! :D