15 januari 2013

Bla bla bla

Hej, hur gick det med ditt nyårslöfte kanske ni undrar. Men så kom jag på att jag inte ens berättat mitt nyårslöfte för er. Så då undrar ni mest troligt inte alls.

Mitt nyårslöfte var först att sluta blogga. Sen ändrades det till att börja blogga. Om jag hade hållit mig till det första hade jag förstått skött mig exemplarisk med undantag för 2 inlägg. Men eftersom jag valde det sistnämnda så har jag skött mig fruktansvärt dåligt, ja med undantag för 2 inlägg.

Till mitt (fortfarande) försvar så är jag ännu ovän med min bloggportal, så pass ovän att jag idag skickade ett mail till denna bloggportal, vilken säkert kommer resultera i att vi blir ännu mer ovänner. Å andra sidan kanske jag inte betyder så mycket för dom att mina väl valda ord "om detta inte går att lösa så kommer jag snart byta bloggportal" upprör.

Men i alla fall.
Jag är en människa som står vid mitt ord så idag loggade jag in på en konkurrerande portal och gjorde en ny blogg. Vilken nystart jag skulle få, tänkte jag. En stund tänkte jag det i alla fall. Tills jag försökte koda. Koda är inte en av de sakerna jag är bra på. Men det kan jag acceptera. Något jag inte acceptera är att jag nästan började fundera på att bli PRO medlem. Det skulle då innebära att jag skulle betala för min blogg. Jag skulle alltså gå back på att blogga.

Ja, så här är jag fortfarande. Tillbaka på ruta ett. Med min blogg och Courier New som typsnitt som jag kommer få gå hand i hand med resten av livet. Om blogspot får bestämma.

Vi får väl se hur det blir med den saken


Inga kommentarer: